manga_preview
Boruto TBV 20

Kombinace módů

Tak jsem se po delší době rozhodl přepracovat tuhle teorii. Už je to nějaká doba a manga nám toho zase hodně ukázala. Nic méně pro vyřešení tohoto tématu napadlo skoro nic. Smiling

Vzhledem k tomu, že toho bylo víc vyvráceno než potvrzeno, začnu úplně od začátku a to z jiného konce.

Definice "Normálního" módu

Běžní ninjové

Díky definicím se snad vyvaruju pozdějším chybám. Tady se pokusím zopakovat základy, co se týče vzniku chakry v normálních situacích, tedy nejen u Naruta, ale i u jiných ninjů.

Aby ninjové vytvořili chakru, nahromadí fyzickou energii z každé své buňky a smísí ji s psychickou energii ze své mysli.

Zatímco maximální množství fyzické energie je během života relativně stálé (menší množství se vyskytuje akorát ve velmi mladém a ve velmi starém věku), množství psychické energie lze navyšovat tréninkem.

(Rychlost navyšování se odvíjí od talentu - čím větší má ninja talent, tím méně musí trénovat.)

Dobře se to dá znázornit pomocí obrázku:

Modrá chakra

Jak jsem se snažil vysvětlit výše, množství modré chakry, kterou ninja má je téměř výhradně závislé na jeho množství psychické energie. I když se to zpravidla kreslí tak, že jsou obě energie v rovnováze, to platí při používání ninjutsu. Na ně ninja nikdy nevyužívá všechnu psychickou a fyzickou energii najednou, ale vezme rovnovážné množství z obou zdrojů.

Definice "Jinchuurikiho" módu

Tento "mód" mají ve své podobě všichni jinchuuriki. Patří sem i Gaarova písečná podoba nebo obecně všechny ocasaté formy (např. Beeho).

Tady je taky určitý vizuální rozdíl mezi anime a mangou. Chakra totiž obecně není vidět. Ať už je modrá nebo červená. Schopnost vidět chakru mají v různých kvalitách jen doujutsu.

Aby byla chakra vidět, musí jí být na jednom místě soustředěno ohromné množství. Příkladem je Chidori, Rasengan a ocasaté podoby démonů. V ostatních případech je chakra neviditelná.

Když Shukakova červená chakra hýbe pískem, je taky neviditelná, proto jsme ji vlastně nikdy neviděli (protože z pohledu Anime není potřeba znázorňovat chakru, když už je tam písek).

Jinchuuriki ve svém módu sice využívá svoji fyzickou energii, ale psychickou energii si bere od démona. Proto je výsledná chakra červená:

Červená chakra

Je zajímavé, že při využívání psychické energie od démona se jinchuuriki mění oči (u Beeho to nebylo potvrzeno – nosí brýle).

Oko ShukakuOko Kyuubi

Jinchuuriki je v těchto chvílích také démonem do určité míry ovládán. Zpravidla tím více, čím více jeho psychické energie využívá.

Také nebylo úplně potvrzeno, zda lze s červenou chakrou provádět ninjutsu. Jediné nefillerové ninjutsu, které kdy Naruto udělal v tomto módu, jsou stínové klony a takzvaný "kyuubi rasengan". Na oboje však mohl použít svou normální chakru – nikde není řečeno, že by to nebylo možné (Kyuubi mód sem nepleťte, to je něco jiného.).

Naopak s červenou chakrou lze dělat "jiná kouzla". Výrazně zvýší jinchuurikiho rychlost, může zabránit soupeři ve hromadění chakry, dokáže counterovat nepřátelské útoky nebo vytvářet ruce a s nimi pak útočit. Řekněme, že dokáže vše, co neumí modrá chakra.

Definice Sennin módu

Sennin mód

Kdysi byla tato definice jednoduchá, ale poslední dobou se ukázalo, že to není zase tak snadné.

Co se nezměnilo je zdroj senjutsu chakry – v podstatě se jedná o kombinaci modré chakry a přírodní energie v poměru 2:1.

Senjutsu chakra

Časem se ukázalo, že existují 3 typy sennin módu:

Dokonalý sennin mód

Ninja má absolutní kontrolu nad senjutsu chakrou. Tento mód jsme viděli u Fukusakuho, Naruta a Kabuta. V této podobě se mění senninovi oči a kolem nich se objeví červené kruhy – znak sennina.

Nedokonalý sennin mód

Ninja sice kontroluje velké množství nahromaděné senjutsu chakry, ale ta způsobila kompletní změnu podoby jeho těla. Toto jsme viděli nejen u Jiraiyi, ale také u všech ninjů užívající druhý stupeň prokleté pečetě.
V co se bude ninja proměňovat je zřejmě závislé na zdroji senjutsu chakry. I když prokletá pečeť obsahuje Orochimarovu senjustsu chakru, tak se každý uživatel mění po svém, protože si ji hromadí sám. Ale když Pein vysál narutovu senjutsu chakru, tak se změnil v žábu.

Preta jako žába

(Prokletá pečeť se na kůži ninji nehýbe a proto může nezávisle na jeho vůli hromadit senjutsu chakru. Přírodní energii vysává z okolí a modrou chakru z ninji.)

Malé množství senjutsu chakry

Při uvolnění prokleté pečetě získá ninja nahromaděnou chakru k vlastnímu používání. Pečeť samotná zřejmě potlačuje proměnu, ale množství získané síly není tak velké.

Definice Kyuubi módu

Kyuubi mód

I když vypadá úplně jinak, Narutův Kyuubi mód by měl být podobný Beeho módu, když používá Hachibiho chapadla. Velice zajímavé a taky důležité je fungování chakry.

Naruto dočasně odloží svojí chakru a místo toho používá chakru Kyuubiho. Pokud démon chce, může z něj po tuto dobu vysávat jeho vlastní chakru, ale není to podmínka.

Kyuubi mód

Jak přesně funguje chakra bijuu nebylo vysvětleno, ale víme toto:

Naruto může v tomto módu používat ninjutsu včetně občejného rasenganu. Naruto také dokázal přivolat Gamabuntu pomocí Kyuubiho chakry, aniž by vstoupil do "Jinchuuriki" módu. Z toho plyne, že bijuu mají modrou chakru.

Vzhledem k existenci "Jinchuuriki" módu můžeme tvrdit, že bijuu mají červenou chakru.

Pouze bijuu a jejich jinchuuriki dokáží použít bijuudamu. To proto, že tato kulovitá forma energie využívá modrou a červenou chakru v přesném poměru. Z toho plyne, že bijuu dokáží používat modrou i červenou chakru najednou.

Na základě těchto předpokladů lze tvrdit, že v Kyuubi módu může Naruto vytvářet nejen modrou a červenou chakru, ale také je kombinovat.

Bijuudama

Definice Bijuu módu

Bijuu mód

Tenhle mód se od předchozího liší v podstatě jen tím, že Naruto se s Kuramou už spřátelil, takže má přístup k celé jeho chakře (to znamená, že už nemá problémy s ovládáním červené chakry a může tedy používat bijuudamu). Démon z něj samozřejmě jeho vlastní chakru nevysává.

Je také zajímavé, že v tomto módu má Naruto zase Kyuubiho oči.

Kombinace Bijuu módu a Sennin módu

Tady už je to čistá teorie. Vzhledem k tomu, že se Juubi už ukázal, tak nemá smysl uvažovat o tom, že tenhle mód vznikne až se naruto spojí s Juubim. Víme totiž, že se Juubi zkládá výhradně z přírodní chakry.

Předpokládejme tedy, že právě tento mód bude ten, který Naruta dostatečně posílí.

Uvažuju tak, že se Naruto pokusí vstoupit do Sennin módu, když už je v Bijuu módu.

Co se v takové situaci stane?

Můj předpoklad je, že vezme poměrově polovinu fyzické energie a smísí ji s kladnou psychickou a přidá přírodní energii z okolí. Tím vzniká obyčejný sennin mód s mnohonásobným množstvím senjutsu chakry.

Senjutsu chakra

Poměrově druhou polovinu fyzické energie smísí se zápornou psychickou a přidá přírodní energii z okolí. Tím vzniká nový typ sennin módu s dalším ohromným množstvím sen??? chakry.

Senjutsu chakra

Vzhledem k situaci nemá smysl držet tyto dvě chakry zvlášť a zbytečně tak vytvářet další módy. Proto je součástí procesu i smíchání těchto dvou chaker.

Senjutsu chakra

Je dokonce možné, že něco takového už bylo v manze použito a to v okamžiku, kdy si Kyuubi sedl, jakoby chtěl vstoupit do sennin módu.

Zenová meditace?

Nevíme co přesně udělal, ale jeho chakra byla dočasně schopna překonat Juubiho. Něco takového by s jeho chakrou mohl teoreticky udělat i Naruto.

Juubi mód

Je tu určitá nepodložená pravděpodobnost, že "Super chakra" je ve skutečnosti čistá kombinace fyzické a přírodní energie. Pokud by se Naruto stal jinchuurikim Juubiho, pak by měl v jeho chakrovém módu přístup k nevyčerpatelném zdroji této energie. Také by získal Juubiho oči (rinnegan), stejně tak, jako má teď Kyuubiho oči.

Poznámka na konec

Co se týče kombinace kladné a záporné psychické energie... Já si to představuju podobně jako elektrickou a magnetickou sílu. Obě se přitahují, tudíž je lze spojit a vzájemě vybít.
Nicméně při určitém způsobu složení vzniká elektromagnetická síla, kterou bych přirovnal k bijuudamě a podobným schopnostem.


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Út, 2012-01-03 22:14 | Ninja už: 6437 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

A češtinu můžeš brát do slova? Chtěl bych tě na vlastní oči vidět, jak "bereš" slovo. Eye-wink Pokud tomu nevěříš, tak se zeptej nějakého japonce, ale já mám dojem, že v Anime říkal: "mieru" což by mělo znamenat "vidět".

Jinak, evidentně jsi zapomněl, co jsem psal úúplně na začátku:
Všimněte si, že Starší syn, který zdědil oči Rikkudo Sennina, je na obrázku evidentně v Sennin módu a Mladší syn v "Kyuubi módu".
Pokud předpokládám, že Rikudo měl jen Sennin-oči a jeho starší syn zdědil Sharingan, pak Sharingan vznikl zapsáním Sennin-očí do DNA Staršího syna. To díky tomu, že byl Rikudo mocný jako bůh.

Můžeš si to představit i tak, že "bůh" Rikudo měl "poloboha" Staršího syna s vrozenou silou v očích, "které zdědil po otci", byť je on sám získal tréninkem.

(Tímto jsem se ti snažil vysvětlit, jak může být Sennin-oko předchůdcem Sharinganu, aniž by samo bylo genetickou schopností – každá kekkei genkai musela nějak vzniknout, buď genetickou manipulací nebo vlivem něčeho silného.)

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, St, 2012-01-04 08:33 | Ninja už: 5563 dní, Příspěvků: 6295 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Starší syn nemal Sennin oči. Mal tam akúsi špirálu Eye-wink a ja ti môžem v mange ukázať viacero postáv, ktoré si niečo na tvári alebo okolo očí proste maľujú ...

Prírodná čakra nemá nč spoločné s doujutsu. Je paralelou čakry bijou - v mange slúžila ako jej náhrada. Zmena vzhľadu zraničky je spôsobená tým, nakolko je ňou jej užívatel ovládnutý.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Ruslan
Vložil Ruslan, Út, 2012-01-03 22:50 | Ninja už: 5025 dní, Příspěvků: 68 | Autor je: Prostý občan

tak tedy dálší zvláštnost...jak vidím, tak teorie, která nemá důkazy, se nedá tak lehce vyvrátit, protože proti ní také jednoznačné důkazy nejsou. Takže na to půjdu evolucí. Ty tedy tvrdíš že evoluce sharinganu byla tato: Rinnegan-Sennin-Sharingan
budu to brát takhle, protože kdybych se rozepisoval, tak by to spíše vypadalo takhle: Rinnegan-Sennin-EMS-MS-Sharingan.
S tím, že tedy Sennin je z těch všech nejslabší. což je zvláštní, protože zrovna v tomhle žebříčku by se síla měla stupňovat. Navíc Madara žádný Sennin oči nemá...tedy alespoň se o nich neví. což by znamenalo, že přeskočil jedno evoluční stadium...zajímavé.

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, St, 2012-01-04 19:48 | Ninja už: 6437 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Ne, ta evoluce je: Sennin + Yuubi–>Rinnegan–>Sharingan–>(mnoho let)–>MS–>EMS–>Rinnegan

Rikudův Rinnegan degeneroval na Sharingan, ale v rámci "atavismu" je ho možné znovu získat.

Pořád vynecháváš, že jen Sennin mód nestačí. Až v kombinaci s bijuu tvoří Rinnegan, který se při opravdu silném bijuu (jako Yuubi) může stát dědičným ve formě Sharinganu.

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Čt, 2012-01-05 08:05 | Ninja už: 5563 dní, Příspěvků: 6295 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Prečo ho teda starší syn nezdedil?

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Pá, 2012-01-06 21:24 | Ninja už: 6437 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Protože k tomu přece potřebuješ i sílu Senju. Madara ji získal spolu s Mokutonem od Hashiramy. Teprve v tu chvíli byl schopen Rinnegan znovu probudit.

Obrázek uživatele Buggyra
Vložil Buggyra, Út, 2012-01-03 23:35 | Ninja už: 5777 dní, Příspěvků: 1197 | Autor je: Prostý občan

to nie je zaujímavé, ale celá "teória" sú len dohady, ktoré sú po pravde len zábavné...
bol som úprimný...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Út, 2012-01-03 21:39 | Ninja už: 5563 dní, Příspěvků: 6295 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Tí, ktorí hovorili o 3 doujutsu, nepoznali spojitosť medzi sharinganom a rinneganom, takže stále platí, že tou trojicou sa myslí byakugan, sharingan a rinnegan. Nič viac. Finito.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele povídkář
Vložil povídkář, Út, 2012-01-03 20:50 | Ninja už: 6288 dní, Příspěvků: 1562 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

kakashi získal všechny výhody co sharingan dává. rychlost atd není schopnost sharinganu, ale prostě uchihů.

kdyby si někdo implantoval naruto sennin oko, tak by se nic nestalo. možná by se začal měnit na žábu, ale to samé by se stalo i v případě, že by si implantoval třeba ruku.

Už je to pět let, kočko. Letí to.

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Út, 2012-01-03 21:16 | Ninja už: 6437 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Souhlasím, že by se nic nestalo, kdyby si někdo implantoval Narutovo sennin oko, je to pravděpodobnější. Proč? Protože to není kekkei genkai. Znovu opakuju, že "ukrást" se dají jen dědičné schopnosti, Sennin mód se musí získat. To ale neznamená, že Sennin mód nemůže být současně doujutsu.

Jak jsem psal na začátku, Kishimoto nám nepředkládá jen boj mezi Uchihy a Senju, ale také boj mezi Génii a Dříči. Naruto si vydřel slabé doujutsu, Sasuke se narodil se silným. O to mi taky jde. Smiling

Obrázek uživatele povídkář
Vložil povídkář, Ne, 2012-01-01 23:32 | Ninja už: 6288 dní, Příspěvků: 1562 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

1) tohleto mi přijde jako nesmyslná argumentace. že na kyuubiho chakru reaguje mokuton přece vůbec neznamená, že má kyuubiho podstata doton a suiton. navíc, naruto provádí frs se svojí větrnou chakrou. kyuubi nemá podstatu chakry řekl bych. a argument "Když už má 3, proč ne ostatní?" mi přijde úsměvný, proč to neřekneš třeba u kakashiho?
2) jak jsem řekl, kyuubi imho prostě nemá podstatu chakry. stejně jako ostatní bijuu
3) a nebo ani juubi neměl žádnou podstatu chakry

nepochopil jsem, proč by zrovna starší syn měl mít sennin mod. když už tak mladší ne? to by dávalo větší smysl

a možná jsem prostě nechápavý, ale jak ten obrázek naznačuje, jak přišel rikudou k moci?

stejně tak pochybná je věta věta "Ale my už víme, že síly jsou vyrovnané a oba zemřou.". jistě, ty síly by měly být vyrovnané, ale historie mluví jinak.

Už je to pět let, kočko. Letí to.

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Ne, 2012-01-01 23:52 | Ninja už: 6437 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Osobně si myslím, že není rozdíl mezi tím, jestli máš chakru všech podstat, nebo žádné. Smiling Když kyuubi nemá žádnou podstatu, tak zase může používat všechny techniky. Eye-wink

U Kakashiho to bohužel říct nemůžu, protože on sám řekl a dokázal, že má Bleskovou podstatu. Půdu a vodu se jen naučil (třeba 3. hokage se taky naučil další dva živly). A Kakashi je člověk a bijuu jsou koncentrovaná chakra.

nepochopil jsem, proč by zrovna starší syn měl mít sennin mod. když už tak mladší ne? to by dávalo větší smysl
Já to říkám tak, jak je to na obrázcích. Podívej se na ně Starší syn, Mladší syn. Který z nich vypadá spíš jako v Sennin módu a který z nich spíš jako v Kyuubi módu?

a možná jsem prostě nechápavý, ale jak ten obrázek naznačuje, jak přišel rikudou k moci?
Ten obrázek ukazuje obojí. Kishimoto nám nepředkládá jen věčný boj mezi Uchihy a Senju, ale také rivalitu mezi Génii a Dříči. Sám Rikudo byl dříč jako Naruto, ale jeho děti už byli supergeniální. Svou genialitou získal Starší syn dědičně doujutsu, pro které musí dříč provést trénink poustevníků. Mladší syn získal schopnosti, které dříč získá pouze ovládnutím bijuu.
Sasuke je genius a zdědil doujutsu. Naruto je dříč a přemohl Kyuubiho. Teď si můžou dát fight.

stejně tak pochybná je věta věta "Ale my už víme, že síly jsou vyrovnané a oba zemřou.". jistě, ty síly by měly být vyrovnané, ale historie mluví jinak.
To bylo myšleno tak, že Naruto prorokoval, že oba zemřou. Jasně že se to nestane, od toho se to jmenuje NARUTO. Smiling

Obrázek uživatele povídkář
Vložil povídkář, Po, 2012-01-02 00:04 | Ninja už: 6288 dní, Příspěvků: 1562 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

je to sakra velkej rozdíl. když nemáš element, tak prostě neovládáš elementární techniky. jasně, někteří bijuu ovládají speciální techniky (láva, písek) které můžou propůjčit jinchuurikimu, ale jako element bych to nebral

ani jeden mi nepřijde s žádným modem

jo? to mi ten obrázek říká úplně jinej příběh. ale rozhodně bych řekl, že rikudou byl génius

akže víme, že nezemřou oba

Už je to pět let, kočko. Letí to.