2012 - Rozhovor s Kishimotem
Shonen Jump Alfa - nový web distribuující mangu v digitální podobě pod hlavičkou severoamerické Viz Media. Mezi prvními zveřejněnými články na tomto novém webu je i rozhovor s naším "bohem" Kishimotem. Kishimoto-sensei se rozhovořil o tom, kterak Naruto ovlivňuje jeho osobní život, odhalí nám, které postavy jsou jeho nejoblíbenější a prozradí, že celý příběh graduje a chýlí se ke konci!
Pozor! Článek obsahuje spoilery. ^^
Kdy jste poprvé začal uvažovat nad kariérou mangaky?
Někdy mezi druhou a čtvrtou třídou mě pohltily mangy Dr. Slump a Dragon Ball od legendárního Akiry Toriyamy. Miloval jsem jeho hrdiny. Z Dr. Slumpa to byla Arale a z Dragon Ballu Gout. Ale také mě oslovilo jeho kreslířské umění. V těch kresbách bylo něco, co je činilo reálnými. A tehdy jsem začal toužit po tom, být jako Toriyama-sensei.
Odkud čerpáte inspiraci? Posloucháte hudbu nebo se díváte na filmy?
Na stole mám malý DVD přehrávač s obrazovkou a na něm občas pouštím muziku nebo filmy. Dřív jsem to dělal častěji, teď už moc ne. Mangu kreslím dvanáct let a zjistil jsem, že mě to moc ovlivňuje. Když jsem třeba slyšel písničku se smutným textem, ihned se ta atmosféra přenesla i do příběhu. Když jsem se pak podíval na své kresby, vypadaly úplně jinak, než jsem původně zamýšlel. Takže jsem raději upustil od všeho, co by mě mohlo takto ovlivňovat.
Každopádně filmy miluju a čerpám z nich spoustu inspirace. Ve volném čase chodím do kina na všechny novinky. Taky v obchodech s DVD slídím po titulech, co jsou těžko k sehnání. Miluju trilogii Star Wars, rád se dívám na horory jako SAW, ale dostanou mě i romantiky jako "500 dní se Summer" a klasiky jako The Sting.
I když mým nejoblíbenějším filmem je Akira, mám rád i Hollywoodské filmy. V poslední době mě zaujalo "Jak vycvičit draka", ten scénář je prostě geniální. A jako správný fanoušek komiksů mám rád i Tin Tina. Myslím, že film byl hodně podobný originálu a díky CG animaci je ještě věrnější předloze, než kdyby byl hraný.
Denní rozvrh mangaky je hodně vyčerpávající. Prozradíte nám to tajemství, jak se dá zvládat práce v téhle branži tolik let, aby vás to nesemlelo a vaše práce byla stále na vysoké úrovni?
Jediným důvodem, proč mangu kreslím tak dlouho, je, že to miluju. Ta práce je pro mě zkrátka jako stvořená a funguje. Pokud byste se s láskou ke kresbě nenarodili, nemohli byste to dělat. Jako malý jsem ještě ani neudržel tužku, a už jsem kreslil po zdech hovínkem z nočníku. (smích)
Manze Naruto se věnujete už víc než deset let. Jak jste se během toho času změnil v profesním i osobním životě?
Během své kariéry jsem se oženil a stal otcem. A to samozřejmě ovlivnilo i příběh Naruta. Díky vlastní zkušenosti jsem poznal, které věci jsou v životě důležité. Otcovství mi poskytlo nový pohled na vše kolem; některé věci jsem jako svobodný nedokázal vnímat.
Narutův charakter je zčásti tvořen mnou a zčásti mými dětmi. O Narutových rodičích jsem se podrobněji rozepsal až poté, co se mé děti narodily. To, co k němu jeho rodiče cítili, je hodně podobné tomu, co cítím já.
Ale nechci v příběhu dělat otcovská kázání, protože manga má být především zábavná. Příběh musí být vyprávěný z pohledu dětí. Ale i kdyby mi to někdy uklouzlo, budu rád, protože po sobě zanechám práci, která mým dětem sdělí to, co jsem jim chtěl vštípit.
Narutova minulost už není tajemstvím a on ví, že ho rodiče milovali. Jak toto poznání ovlivní jeho pohled na svět a vztah s Devítiocasou liškou?
Na začátku série byl Naruto sirotek a liška uvnitř jeho těla byla to jediné, co měl. Chovali se k němu jako k potížistovi a chudáčkovi. Stála proti němu spousta zloby a nenávisti jen proto, že neměl vlastní identitu.
Chtěl jsem flashback s rodiči zařadit dříve, ale poznání pravdy se postupně stalo klíčem k tomu, aby si Naruto uvědomil, kým je. I když jeho rodiče už nebyli na tomto světě, díky své čakře mu mohli říct, co k němu cítí. Zapečetili do něj démona, aby zajistili mír. Věřili mu natolik, že mu předali odpovědnost za celý svět. Takže když Naruto zjistil pravdu, začal víc přemýšlet o smyslu svého života. Zjitil, kým se musí stát a co udělat pro to, aby naplnil svůj sen a naděje svých rodičů.
Láska je krásná věc. Co jsem se stal otcem, věřím (i když bohužel jsou i výjimky), že rodiče po celém světě své děti nade všechno milují. A když děti tuto lásku pochopí, pomůže jim to lépe najít sebe sama. A tuhle zkušenost jsem chtěl předat i Narutovi.
V Narutovi probíhá válka mezi postavami z minulosti i současnosti. Co si vy osobně myslíte o válce? A co je největší výzvou při pokusu ztvárnit takové zásadní bojové okamžiky v manze?
Do války ve světě Naruta bylo zataženo hodně z postav. Snažím se každé z nich věnovat stejný čas, ale bohužel některé musím občas vynechat. Je těžké rozhodnout, co vystřihnu a co zůstane.
Obecně je těžké o válce psát. Vyrůstal jsem v Okayamě, ne příliš vzdálené od Hiroshimy. Moji prarodiče tedy válku zažili na vlastní kůži a z jejich vyprávění vím, že válka vzniká právě z lidské nenávisti.
Nemůžete se však na situaci jen letmo podívat a kritizovat, co je špatně; protože i nepatrné maličkosti v naší historii mohly válce nahrát. Zkrátka, když se špatné věci nahromadí, válka propukne. A tak je tomu i v manze. Vývoj situace by nebyl uvěřitelný, pokud bych nepřemýšlel nad detaily a samotným pozadím války.
Věřím, stejně jako můj dědeček, že "válka není správná odpověď". Ale zároveň chápu, že války byly a budou. Jsem šťastný, že naše generace ji zatím nepoznala. Na druhou stranu bez vlastních prožitků vyprávím příběh z trochu jiného pohledu. Ale i když je to jen fikce, chci, aby z ní lidé cítili, že máme vždycky naději.
Které postavy máte právě nejraději?
Bude to nejspíš Chouji a Killer Bee.
Tak se vás na Killer Beeho hned musím zeptat podrobněji. Jak tento charakter vzniknul?
Můj bývalý editor je fanoušek wrestlingu a hrozně chtěl postavu, která by byla jako pro wrestler. Takže i když je Bee ninja, všechny jeho pohyby jsou svázané s tímto sportem. Sice úplně nemožně repuje, ale dělá to s láskou. Chtěl jsem, aby byl zajímavý a zároveň aby byl jedním z nejsilnějších ninjů v Naruto světě. S jeho dialogy mám potíže, právě proto, že mluví v rýmech. Ale to z něj dělá výjimečného hrdinu. Takže i když je to pro mě těžké, budu se pořád snažit, aby jeho postava dál vyčnívala.
Sasuke si také během času prošel radikální proměnou charakteru. Jak se na něj v současnosti díváte?
Sasuke je stále ukrytý v koutku mé mysli. Naruto a Sasuke rostou společně. Takže i když píšu o Narutovi, na Sasukeho pořád myslím. Jsou jako dvě strany mince, jako yin a yang.
Akatsuki jsou jedna z nejrozmanitějších záporňáckých band jaké jsme kdy v manze viděli. Proč jste je vytvořil? A který z nich je vaším favoritem?
Samozřejmě Itachi, Sasukeho bratr. Akatsuki byli vytvořeni jako protipól Naruta, je to skupina anti-hrdinů. Ale nechtěl jsem je pojmout jako typické zloduchy; chtěl jsem, aby každý z nich měl vlastní důvod, proč se stal vyvrhelem. Chtěl jsem jejich minulost vykreslit stejně podrobně, jako minulost hrdinů.
Zajímalo by mě, co Kabutova armáda nemrtvých. Kterého ze vzkříšených máte nejraději?
Ti, které Kabuto vyvolal technikou Edo Tensei, nejsou typičtí zombie. Jejich vzpomínky, jejich vědomí, je udržuje ve spojení se starým životem. Dovoluje postavám z minulosti hovořit s hrdiny současnosti. Je to hlavní prvek fantasie v celém příběhu.
Při vymýšlení válečných kapitol jsem přemýšlel o důvodech, které k válce vedly, a chtěl jsem, aby o nich promluvily postavy z té doby.
Z Kabutovy armády mám nejraději asi Deidaru. Upřímně si myslím, že díky Edo Tensei je z něj dokonalá smrtonosná zbraň. Zas a znova může vybuchnout a znovu se reinkarnovat. Obecně vzato Deidara je skvělá postava jako taková.
Co byste si přál, aby si lidé odnesli z přečtení vaší mangy?
Ve skutečném životě je pro nás těžké navzájem si porozumět kvůli odlišné kultuře a výchově. Během dospívání zjistíte, že spousta věcí na světě není zrovna spravedlivá. Já stvořil Naruta takového, aby mladým lidem ukázal, že i když procházíte těžkým obdobím, můžete jej překonat. Ale kromě tohoto hlavního poselství záleží na samotných čtenářích, co dalšího si z příběhu odnesou.
V Americe začíná éra mangy v digitální podobě a Weekly SHONEN JUMP Alpha je její vlajková loď. Co si o digitální manze myslíte vy?
Myslím, že je to v pořádku. I když to zatím úplně nechápu. Spousta lidí už používá tablety a má tak snadnější přístup ke čtení a stahování oblíbených věcí. Ve Spojených státech je distribuce a prodej mangy úplně jinačí než v Japonsku. Pro knihkupectví je občas složité mít všechny tituly dostupné skladem. Takže pokud digitální manga bude dostupnější pro většinu čtenářů, je to jen dobře.
Co byste chtěl na závěr vzkázat fanouškům Naruta v U.S.A.?
Série se pomalu blíží k vrcholu a čeká nás spousta zvratů, takže sledujte Naruta až do konce. Uděláte mi tím velkou radost.
Konec ne ..to bude hodně hodně prázdná díra, až série skončí. Už teď je mi nehorázně smutno, když čtu mangu a vidím jak moc se anime blíží ke konci..
Ale musím říct, že tento rozhovor mě moc mile potěšil a svým způsobem i dojal.
Masashi je prostě umělec tělem i duší a za to má můj obdiv.
Chee-chan
Tak někdo vymyslí taky nějakou skvělou mangu ..:3 *w* A navíc se určitě budou vymýšlet filmy když skončí seriál ^^
Nechci konec..!
Na jednej strane si želám aby bol už koniec...ale na druhej aby nebol...zamotaný uzol...že by Naruto skončil Shippuudenom?
ZÁKON RELATIVITY
- Politika sama osebe nie je svinstvo, iba jej výsledky...
Politika, pokiaľ ju nerobia ľudia nie je svinstvo, ale vznešená, ťažko pochopiteľná abstraktná veda. Aby ju pochopili aj neposlanci, treba im ju ukazovať na jednoduchých príkladoch zo života. A čo môže byť názornejšie ako svinský rypák v hŕbe hnoja...
,,Během své kariéry jsem se oženil a stal otcem."
...a to som myslela, že sa šetrí pre Sasukeho.
~Jalapenos
Můj život bude v troskách
Co budu dělat každou středu a čtvrtek??
Ale na druhou stranu se těšim jak to dopadne
JAAJ!!!!! Ja newm co budu delat az skonci Naruto !!! Ikdyz chci vedet co bude na konci nesnasim konce svym oblibenych anime a mang
Já bych měl taky na Kishiho pár dotazů!
Škoda že se ho na ně nemůžu optat.
Naruto sa blizi ku koncu?? NIEEE!!! Sice, je pravda, ze uz chcem aby skoncil aby som som vedela ako to dopadne ale neviem si predstavit, co budem robit, ked Naruto skonci...
Moje FF
Dango, dango, dango, dango, dango, dango daikazoku
Taky mám ráda Deidaru-sempai
Proč padáme? Abychom se naučili znovu se zvednout. Další hroznej den máš za sebou ale nezapomeň zítra tě čeká další!
naruto urcite jeste neskonci bude prece se jeste naruto musi mit svuj vlastni tym atd a jeste deti.
Još též si myslím, že príbeh môže ešte pokračovať, takže až skončí Shipuuden môže byť ďaľšia séria, ktorá bude mapovať obdobie povedzme 30rokov jeho života, v ktorých bude mať deti tie dospejú a potom bude záverečná séria kedy už bude starý, bude mať deti i vnúčatá a bude načase vybrať svojho nástupcu, do ktorého bude prenesený Kyuubi a potom zomrie. Naruto ako celok by tým mohol skončiť, ale tak uvidíme, stále je možnosť, že bude už len vedlajšou postavou v dalších sériách kde trebárs dosiahne na hokageho Konohamaru.
FF BY HAGIKU
Vzhľadom k obsahu treba stiahnuť, zde jest link: Hinatina Rozkoš Je to séria a toto je konkrétne prvá časť Môj Priateľ Vetrík.
YURI FAN Ano i já jsem Yurifanista
Toto je báseň, ktorú som napísal po smrti Kisameho a doteraz som nepochopil, čo je na nej nepriatelné, oprava po znovuprečítaní som to objavil, avšak stále to považujem za soft, no ništ zde jest to veledílo:Poslední Zbohem Žraločí Milenky
Máš niečo čoho sa chceš zbaviť, alebo naopak niečo hladáš, tak neváhaj a pridaj sa do fb skupiny Anime a Manga Burza!
http://www.facebook.com/groups/478036032208994/
zajimavý ale what the hell? Gout z Dragon Ballu? v životě jsem žádnýho Gouta v dragon ballu neviděl
SEM SPAMER A NESTYDÍM SE ZA TO
Jashin-sama vše vidí, a potrestá všechny bezvěrce
Rayzo = Horazon a nikdo mě k opaku nepřinutí
Kishimoto-sama... smekám
Určitě to stojí za přečtení
(akorát škoda že se nemluvilo o více postavách)jinak bylo to perfektní...Arigato
Kishimoto-sensei... Arigato :3
Wuááá *-* Kishimoto je dokonalej :3
http://147.32.8.168/files/images/yondaimemustlive.jpg
ono by to šlo kdyby to byla pravda!!ale není já viděla video a vym že tady to není pravdivé
Reaguješ na článek nebo některý komentář? Tvůj post totiž nedává moc smysl. Jaké video jsi viděla a co není pravdivé?
~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie
Pippi Longstocking taught me that it is OK to be different,
Yoda taught me about the good and the evil,
Samwise Gamgee taught me to stand by my friends,
Romeo and Juliet taught me about love,
Naruto taught me to be strong and to believe in myself
and Batman taught me that you don't need super power to be a superhero.
no něco takovýho už jsem taky slyšela že je to blbě přeložené (nechci se někoho doknout ale už se o tom na internetu povídá)
Zaujímavé
Arigato
(Konoha no Kiiroi Senkō)
Prečo byť jeho fanúšik?
-Patril medzi najrýchlejších ninjov na svete
-Obetoval sa pre svojho syna,pre Konohu a v podstate pre celý shinobi svet - Zapečatil Kyuubiho do Naruta aby mohol maskovanému ninjovi vzdorovať a zachránil svet
-Vytvoril Rasengan - silnú techniku úrovni A ktorá môže zabíjať
-Ako jeden z mála poranil Tobiho
-Dokázal premiestniť celého Kyuubiho - Čo je veľmi namáhavé a skoro nemožné
-Naučil sa pečatiace techniky Uzumaki klanu
-Preslávil sa svojím Hiraishin no Jutsu - Vďaka ktorému sa mohol teleportovať
-V 3.Shinobi vojne mali nepriateľský ninjovia po jeho spatrení okamžíte utiecť - Toto hovorí za všetko...
"Najdôležitejšia vec pre shinobiho je týmova spolupráca"-Minato Namikaze
Členovia:
realizeN - Premiér
Hikate - Asistentka Premiéra
Lee - Člen
_Annie-Hime_ - Člen
Kushina Uzumki - Člen
scorpio11550 - Člen
Akumi - Člen
Nefertid - Člen
Lorraine - Člen
konosuke44 - Člen
Ichiro Ookami - Člen
Oříšek Akinari Shobo - Člen
Kinji-sama - Člen
Martina-hor - Člen
TheYellowFlashCZ - Člen
Hoshiko Nanda - Člen
Tatsuki Fuushi - Člen
Huligens-san - Člen
Erin-chan123 - Člen
NarutoHokage - Člen
Hatake-Kakashi_ - Člen
HyperUzu_231 - Člen
Teri - Člen
Lucy02 - Člen
Ak chcete vstúpiť napíšte realizeNovi
Chtel bych aby Kishimoto vydal druhou Gaiden o tom co se stalo s Rin.
Boruto vidi nultyho demona (Reibiho - Bezchvostého)
na to netreba ďalší Gaiden - ak je Tobi Obito, tak sa to iste dozvieme.
Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Fan-mangy: To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...
Dufam ze si Kishimoto robi iba srandu lebo ak to skonci ja sa budem nudit a nebudem mat co pozerat toto nesmie skoncit musi to pokracovat to je rozkaz
.......*TOBI is GoD BOY*.......
Podla mna naruto umre spolu so sasukem v konecnej bitve ktora zjednoti cely svet a tym sa naruto saga skonci..Rad by som bol keby to pokracovalo ale myslim ze Kishimoto uz to robi dost dlho a rad by urcite zacal s niecim novim cize to ukonci..Aj ked v kutiku duse dufam ze nie..
Já nechci aby Naruto skončil. Můj "anime život" je s ním příliš svázán v době kdy jsem se cítila mizerně mi Naruto vždy dokázal zvednout náladu. Pak jsem vždy zvedla hlavu a šla dál. Ano vždy existuje naděje, protože ta umírá poslední.
NA CODE GEASS, NARUTO NEMÁ!!!
Souhlas
Tyjo, tak to byl naproto parádní rozhovor. Zajímalo mě kde vzal toho Killer Beeho...a wrestler tam perfektně sedí! Je vidět že to Kishiho pořád baví. Obdivuju jak se na věc dokáže dívat z více pohledů (viz část o inspiraci, akatsuki a o válce).
"Já stvořil Naruta takového, aby mladým lidem ukázal, že i když procházíte těžkým obdobím, můžete jej překonat. Ale kromě tohoto hlavního poselství záleží na samotných čtenářích, co dalšího si z příběhu odnesou."
Tímhle to perfektně shrnul. Ačkoli to asi zní hodně naivně, i já jsem si bral Naruta jako inspiraci do nejtěžších chvil a díky tomu se nevzdával. Díky!
Konoha.cz daed topic
Jeden příběh Naruto skončí a další začne ..
Naruto jako otec ?
To by bylo něco
Tá časť s Deidarom . Snáď zabije svojho učiteľa Onookiho a svojich kamošov (to je len a len moje prianie).
No neviem, či zrovna toto sa mu podarí, ale z Kishiho slov by sa dalo usudzovať, že sa ešte na scénu dostane - prinajmenšom, aby sme spoznali jeho príbeh ...
Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Fan-mangy: To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...